ANALISIS PERILAKU KEDISIPLINAN SISWA SELAMA PEMBELAJARAN ADAPTASI KEBIASAAN BARU SMP NEGERI 21 PONTIANAK
Abstrak
Referensi
Agus. 2012. “Pengertian dan Bentuk Kedisiplinan di Sekolah”. (Online)
Akmaluddin, A., & Haqqi, B. (2019). Kedisiplinan Belajar Siswa Di Sekolah Dasar (Sd) Negeri Cot Keu Eung Kabupaten Aceh Besar (Studi Kasus). Journal of Education Science, 5 (2),
Amiyanda, W., Zakso, A., & Rustiyarso, R. Adaptasi Sosial Siswa Baru Dalam Memantuhi Norma Kedisiplinan Di Sekolah Usaha Perikanan Menengah Negeri Pontianak. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, 10(1).
Arikunto, S. (2010). Metode Peneltian. Jakarta: Rineka Cipta.
Arzaq, A. M., Fatimah, S., & Murtopo, B. A. (2022). Upaya Peningkatan Kedisiplinan Belajar Siswa Melalui Metode Reward And Punishment Pada Pembelajaran Fikih Di Mts Sarbini Alian.
Atheva, Abi. 2007. Perilaku Baik Sehari-Hari. Semarang: CV Aneka Ilmu.
Chandra, A. (2018). Hubungan Perhatian Orang Tua Dan Iklim Sekolah Dengan Disiplin Pada Siswa SMP N 2 Padang Tualang Kabupaten Langkat. Jurnal Psychomutiara, 1(1),
Daryanto dan Suryatri Darmiatun. (2013). Implementasi Pendidikan Karakter di Sekolah. Yogyakarta: Gava Media.
Elly, R. (2016). Hubungan Kedisiplinan Terhadap Hasil Belajar Siswa Kelas V Di SD Negeri 10 Banda Aceh. Jurnal Pesona Dasar, 3(4).
Ernawati, E. (2018). Pengaruh pembiasaan Shalat Zuhur Berjemaah terhadap Kedisiplinan Belajar Siswa di SMP PGRI 2 Somagede Kabupaten Bangkayang (Doctoral dissertation,IAIAN).
Ernawati, I. (2019). Pengaruh Layanan Informasi Dan Bimbingan Pribadi Terhadap Kedisiplinan Siswa Kelas XII MA Cokroaminoto Wanadadi Banjarnegara Tahun Ajaran 2014/2015. G-Couns: Jurnal Bimbingan Dan Konseling, 1(1),
Fieka Nurul Arifa. 2020. Tantangan Pelaksanaan Kebijakan Belajar Dari Rumah Dalam MasaDarurat Covid 19.
Handayani,L (2020). Keuntungan, Kendala dan Solusi Pembelajaran Online Selama Pandemi Covid-19: Studi Ekploratif di SMPN 3 Bae Kudus.
Hendrastomo, Grendi.2008. Dilema dan Tantangan Pembelajaran E-learning.
Hilmi Mubarok Putra, Deka Setianwan, Nur Fajrie (2020). Perilaku Kedisiplinan Siswa Dilihat Dari Etika Belajar Di Dalam Kelas.
Magdalena, I., Ulfah, M., & Nikmah, S. Z. (2020). Pembelajaran antara Minat Membaca dan Motivasi Belajar Siswa Kelas V SDN Karolina. AS-SABIQUN, 2(2),
Marijan. 2016. Metode Pendidikan Anak Membangun Karakter Anak yang Berbudi Mulia, Cerdas dan Berprestasi. Yogyakarta: Tim Sabda Media. . 2017. Metode Pendidikan Anak Membangun Karakter Anak yang Berbudi Mulia, Cerdas dan Berprestasi. Yogyakarta: Tim Sabda Medi
Munawaroh, Siti. 2016. Perilaku Disiplin dan Kejujuran Generasi Muda di Daerah Istimewa Yogyakarta. Yogyakarta: BPNP
Nasroh, I., Budjang, G., & Imran, I. Pengaruh Interaksi Edukatif Guru Dan Siswa Terhadap Motivasi Belajar Pada Mata Pelajaran Sosiologi Di Kelasa XII IIS Sama Kemala Bhayangkari. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa, 6(12).
Prayitno & Amti, E. 2004. Dasar-dasar Bimbingan dan Konseling: Jilid 1. Jakarta: Rineka Cipta.
Prijodarminto. 2004. Disiplin Kiat Menuju Sukses. Jakarta: Pradnya Paramita
Rachmawati, Tutik. 2015. Teori Belajar dan Proses Pembelajaran yang Mendidik. Yogyakarta: Gava Media.
Rohman,F.(2018). Peran Pendidik Dalam Pembinaan Disiplin Siswa Di Sekolah/Madrasah. Jurnal Pendidikan Islam.
Risnaeni Chasanah. (2014). Pendidikan Karakter Melalui Percobaan Sains Sederhana untuk Anak Usia Dini. Yogyakarta: Kreasi Wacana Offset.
Sardiman. (2012). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta,Rajawali Pers.
Sari, I. K., Nasution, L., & Wijaya, C. (2019). Integrasi pendidikan nilai dalam membangun karakter siswa di sekolah dasar jampalan kecamatan simpang empat kabupaten asahan provinsi sumatera utara. Ristekdik: Jurnal Bimbingan dan Konseling, 4(1),
Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-Faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta Rineka Cipta.
Soegeng, P. (2004). Disiplin menuju sukses. Jakarta: PT Pradinya Paramita.Sugiyono. (2015). Metode penelitian kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suprayekti. (2003). Kendala Anak Menciptakan Sikap Disiplin.Bandung Alfabeta.
Suryadi, Kadarsah, dan Muhammad Ali Ramdhani. (2017). Sistem Pendukung Keputusan Suatu Wacana Struktural Idealisasi dan Implementasi Konsep Pengambilan Keputusan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya Offset.
Sutirna, H. (2013). Perkembangan dan Pertumbuhan Peserta Didik. Yoqyakarta: andi.
Syamsudin, A. (2006). Penelitian Tindakan Kelas untk Guru. Jakarta: Pustaka Jaya.
Tu’u, Tulus, (2004). Peran Disiplin pada perilaku dan prestasi Siswa. Jakaeta: PT Gramedia Widiasarana Indonesia.
Ulil Hida, A. (2019). Pengaruh kualitas kepemimpinan kepala sekolah terhadap kepribadian dan kedisiplinan siswa d Mts. Matholiul huda bakalan kecamatan dukuhseti kabupaten pati tahun 2017/2018 (Doctoral dissertation, IAIN KUDUS).
Utami, V., Erlamsyah, E., & Zikra, Z. (2017). Hubungan Antara Disiplin dalam Keluarga dengan Disiplin Diri Siswa di Sekolah.
Yurianto, A. (2020). “Buku Panduan Adaptasi Kebiasaan Baru”. Jakarta: Kementrian kesehatan RI
Zainuddin, Z. (2019). Pengaruh Perencanaan Pembelajaran
Unduhan
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
The copyright to this article is transferred to IKIP PGRI Pontianak if and when the article is accepted for publication. The undersigned hereby transfers any and all rights in and to the paper including without limitation all copyrights to IKIP PGRI Pontianak. The undersigned hereby represents and warrants that the paper is original and that he/she is the author of the paper, except for material that is clearly identified as to its original source, with permission notices from the copyright owners where required. The undersigned represents that he/she has the power and authority to make and execute this assignment.
We declare that:
1. This paper has not been published in the same form elsewhere.
2. It will not be submitted anywhere else for publication prior to acceptance/rejection by this Journal.
3. A copyright permission is obtained for materials published elsewhere and which require this permission for reproduction.
Furthermore, I/We hereby transfer the unlimited rights of publication of the above mentioned paper in whole to UAD. The copyright transfer covers the exclusive right to reproduce and distribute the article, including reprints, translations, photographic reproductions, microform, electronic form (offline, online) or any other reproductions of similar nature.
The corresponding author signs for and accepts responsibility for releasing this material on behalf of any and all co-authors. This agreement is to be signed by at least one of the authors who have obtained the assent of the co-author(s) where applicable. After submission of this agreement signed by the corresponding author, changes of authorship or in the order of the authors listed will not be accepted.
Retained Rights/Terms and Conditions
1. Authors retain all proprietary rights in any process, procedure, or article of manufacture described in the Work.
2. Authors may reproduce or authorize others to reproduce the Work or derivative works for the authors personal use or for company use, provided that the source and the UAD copyright notice are indicated, the copies are not used in any way that implies UAD endorsement of a product or service of any employer, and the copies themselves are not offered for sale.
3. Although authors are permitted to re-use all or portions of the Work in other works, this does not include granting third-party requests for reprinting, republishing, or other types of re-use.
Download: 524
