ANALISIS SELF CONTROL SISWA KELAS VIII SMP YOS SUDARSO PARINDU KABUPATEN SANGGAU
Kata Kunci:
Self ControlAbstrak
Referensi
Abin Syamsudin (2016) Psikologi Pendidikan, Bandung : Rosda Karya Remaja.
Anas (2017) Pendekatan Dalam Proses Belajar Mengajar. Bandung : Remaja Rosdakarya
Amiruddin. (2012). Layanan Bimbingan Belajar Untuk Meningkatkan Self- Control Siswa Yang Prokastinasi Akademik : Studi Kasus Siswa Kelas VII SMP Jati Agung Sidoarjo 2011/2012. Tesis. Surabaya: UIN Sunan Ampel.
Amalia Putri (2016) Psikologi Belajar. Semarang: UNNES Press
Atina Yuni (2022) Pengaruh Kontrol Diri (Self Control) Terhadap Tingkat Perilaku Agresif Siswa di SMP Negeri 5 Kota Jambi. S1 thesis, Bimbingan dan Konseling.
Aydin, D. (2009). Effectiveness Of A Group Guidance On Realistic Study Field Choice Among First Year High School Students. Journal of Theory and Practice in Education. Turkey : Ahi Evran University.
Azwar, S. (2005). Penyusunan Skala Psikologi. Yogyakarta : Pustaka Pelajar
Calhoun & Acocella. (2017). Psikologi Tentang Penyesuaian Dan Hubungan Kemanusiaan Edisi Ketiga. Terj. Satmoko. Semarang : IKIP Semarang Press.
Dariyo (2017) Seri Layanan Bimbingan dan Konseling. Padang : Pendidikan Profesi Konselor
Destri Fajar Rianti & Pembudi Raharjo (2014) Kontrol Diri Pada Peserta Didik di SMP Negeri 2 Kutasari, Purbalingga Tahun Pelajaran 2012/2013. Jurnal Psycho Idea Nomor 1 Volume 12 Tahun 2014 ISSN 1693-1076
Ernawati, I., & Ahzani, A. P. (2023). 20. Pengaruh Bimbingan Kelompok Terhadap Pengendalian Diri Siswa Kelas VIII SMP. G-Couns: Jurnal Bimbingan dan Konseling, 7(02), 349-357.
Fundukian, L.J and Jeffrey W. (2018). Self-control Strategies Vol 2. The Gale Ensyclopedia of Mental Health. Detroit : Gale, Cengange Learning.
Gunarsa, S.D. (2019). Dari Anak Sampai Usia Lanjut Bunga Rampai Psikologi Perkembangan. Jakarta : PT BPK Gunung Mulia.
Hadi, S. (2004). Statistik Jilid 2. Yogyakarta : Andi OFFSET.
Hadari Nawawi (2012) Metode Penelitian Bidang Sosial. Yogyakarta: Gajah Mada University Press
Hamid Darmadi (2011) Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Jelita & Aslmawati (2020) Trait Self-Control Predicts Adolescents' Exposure and Response to Daily Stressful Events. Jakarta Rineka Cipta
Kartono (2022) Psikologi Abnormal, Bandung : Bandar Maju
LATIFAH, I. (2022). Pengaruh Layanan Bimbingan Kelompok Dengan Teknik Self-Management Dalam Meningkatkan Minat Belajar Peserta Didik Smp Negeri 4 Mesuji (Doctoral dissertation, UIN RADEN INTAN LAMPUNG).
Michiko Mamesah & Sjenny A. Indrawati (2022) Kontrol Diri Siswi Kelas VIII Dalam Menghadapi Konflik Sebaya di SMP Diponegoro 1 Jakarta Timur
M. Subana dan Sudarajat (2017) Statistik Pendidikan. Bandung : Pustaka Setia
M. Nur Ghufron & Rini Risnawita (2010) Teori Teori Psikologi. Jogjakarta : Ar-Ruz media
Ngalim Purwanto (2019) Metodelogi Penelitian Kuantitatif. Yogjakarta : Pustaka Pelajar.
Nur Khasanah. (2009). Peningkatan Kemampuan Kendali Diri Dalam Memilih Kegiatan di Luar Jam Sekolah Melaui Konseling Realita Pada Pengurus OSIS di SMA N 1 Wirosan Grobogan Tahun 2008/2009. Skripsi Fakultas Ilmu Pendidikan. UNNES.
Nurhanifs dkk (2020) Psikologi Remaja. Yogyakarta : Tiara Wacana Yogya
Nurul Huda Pulungan (2020) Hubungan Kontrol Diri Dengan Kenakalan Remaja di SMP PAB 8 Sampali Percut Sei Tuan. Skripsi : Fakultas Psikologi Universitas Medan Area.
Novi Dwi Lestari (2020) Self Control Pada Mahasiswa Unnes Yang Kecanduan Instagram Ditinjau Dari The Big Five Personality. Skripsi Jurusan Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Semarang.
Panuju, P. (2019). Psikologi Remaja. Yogyakarta : Tiara Wacana Yogya.
Rahmawati, S. (2011). Meningkatkan Pemahaman Siswa Tentang Resiko Perilaku Seksual Pra Nikah Melalui Layanan Informasi dengan Menggunakan Media Visual Di Kelas VIII SMP Negeri 4 Purbalingga. Skripsi. Fakultas Ilmu Pendidikan. Universitas Negeri Semarang.
Rina Rahayu Siregar (2020) Self-Control Sebagai Prediktor Terhadap Perilaku Agresif Pada Remaja.
Romlah, T. (2019). Teori dan praktik. Malang :Universitas Negeri Malang. Safaria, T. 2004. Terapi Kognitif-Perilaku untuk Anak. Yogyakarta : Graha Ilmu.
Sarwono (2011) Proses Belajar Mengajar di Sekolah, Jakarta: Rineka Cipta
Santosa, S. (2016). Dinamika Kelompok. Jakarta : PT . Bumi Aksara.
Santrock, J.W. (2013). Adolesence (Perkembangan Remaja). Jakarta :Erlangga.
Sjarkawi. (2018). Pembentukan Kepribadian Anak. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Suharsimi Arikunto (2010) Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : BinaAksara
Sriyanti (2011) Pengaruh Kontrol Diri Terhadap Narcissistic Personality Disorder Pada Pengguna Instagram di SMA N 1 Seyegan. E-Journal Bimbingan dan Konseling , 184-195.
Tohirin. (2017). Bimbingan dan Konseling di Sekolah dan Madrasah (Berbasis Integrasi). Jakarta: PT Raja Grafindo Persada
Walgito, B. (2019). Psikologi Kelompok. Yogyakarta: Andi OFFSET.
Wina Sanjaya (2018) Pembentukan Karakter Bangsa Melalui Pendidikan Nilai. Jurnal Pendidikan Vol 1 Nomor 1 Tahun 2012.
Yuliandita, S. (2016) Pengaruh Layanan Bimbingan Kelompok Terhadap Peningkatan Pemahaman Self-Control Siswa. Indonesian Journal of Guidance and Counseling: Theory and Application, 5(1).
Zuldafrial (2014) Metode Penelitian. Pontianak : Stain Press
Zulkarnaen (2022) Hubungan Kontrol Diri dan Kreatifitas Pekerja. Laporan Penelitian. Universitas Negeri Sumatra. On Line
Gufron dalam http://repository.umy.ac.id/bitstream/handle/123456789/21943/F.%20BAB%20II.pdf?sequence=6&isAllowed=y
Unduhan
Diterbitkan
Cara Mengutip
Terbitan
Bagian
Lisensi
The copyright to this article is transferred to IKIP PGRI Pontianak if and when the article is accepted for publication. The undersigned hereby transfers any and all rights in and to the paper including without limitation all copyrights to IKIP PGRI Pontianak. The undersigned hereby represents and warrants that the paper is original and that he/she is the author of the paper, except for material that is clearly identified as to its original source, with permission notices from the copyright owners where required. The undersigned represents that he/she has the power and authority to make and execute this assignment.
We declare that:
1. This paper has not been published in the same form elsewhere.
2. It will not be submitted anywhere else for publication prior to acceptance/rejection by this Journal.
3. A copyright permission is obtained for materials published elsewhere and which require this permission for reproduction.
Furthermore, I/We hereby transfer the unlimited rights of publication of the above mentioned paper in whole to UAD. The copyright transfer covers the exclusive right to reproduce and distribute the article, including reprints, translations, photographic reproductions, microform, electronic form (offline, online) or any other reproductions of similar nature.
The corresponding author signs for and accepts responsibility for releasing this material on behalf of any and all co-authors. This agreement is to be signed by at least one of the authors who have obtained the assent of the co-author(s) where applicable. After submission of this agreement signed by the corresponding author, changes of authorship or in the order of the authors listed will not be accepted.
Retained Rights/Terms and Conditions
1. Authors retain all proprietary rights in any process, procedure, or article of manufacture described in the Work.
2. Authors may reproduce or authorize others to reproduce the Work or derivative works for the authors personal use or for company use, provided that the source and the UAD copyright notice are indicated, the copies are not used in any way that implies UAD endorsement of a product or service of any employer, and the copies themselves are not offered for sale.
3. Although authors are permitted to re-use all or portions of the Work in other works, this does not include granting third-party requests for reprinting, republishing, or other types of re-use.
Download: 452
