PERAN PONDOK PESANTREN HIDAYATUL MUHSININ DALAM DUNIA PENDIDIKAN DI KALIMANTAN BARAT SEJAK 1998 – 2019
Abstract
References
Abdurrahman, Dudung. (2007). Metodologi Penelitian Sejarah. Yogyakarta : Ar-Ruzz.
Achmadi. (1987). Ilmu Pendidikan Islam 1. Salatiga: Fakultas Tarbiyah IAIN Walisongo.
Daliman. (2012). Metode Penelitian Sejarah. Yogyakarta : Ombak.
Geertz Clifford. (2013). Agama Jawa : Abangan, Santri, Priyayi, Dalam Kebudayaan Jawa. Jakarta : Komunitas Bambu.
Mahdi, Adnan. (2013). Sejarah dan Peran Pesantren Dalam Pendidikan di Indonesia. Jurnal Islamic Riview: Riset dan Kajian Keislaman.
Halim & Suhartini (eds.). (2005). Manajemen Pesantren. Yogyakarta: Pustaka Pesantren.
Hartono, Armicun Aziz. (2004). Ilmu Sosial Dasar. Jakarta. Bumi Aksara.
Herimanto. Winarno. (2002). Ilmu Sosial dan Budaya Dasar. Jakarta. PT. Bumi Aksara.
Kartodirjo, Sartono. (2014). Pendekatan Ilmu Sosial Dalam Metodologi Sejarah. Yogyakarta : Ombak.
Koentjaraningrat, (1976). Kebudayaan Mentalitet dan Pembangunan. Jakarta: Gramedia.
Kuntowijoyo. (2003). Metodologi Sejarah. Yogya. Tiara Wacana.
Nafi’, Dian (Ed.). (2007). Praksis Pembelajaran Pesantren. Yogyakarta: ITD Amherst, MA.
Nasir, Ridlwan (Ed.). (2005). Mencari Tipologi Format Pendidikan Ideal: Pondok Pesantren di Tengah Arus Perubahan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Priyadi, Sugeng. (2012). Metode Penelitian Pedidikan Sejarah. Yogyakarta, Ombak.
Sjamsuddin, Helius. (2000). Metodologi Sejarah. Yogyakarta : Ombak.
Soebahar, Abd. Halim. (2013). Modernisasi Pesantren. Yogyakarta, LKiS Yogyakarta.
Ismaun. (2001). Paradigma Pendidikan Sejaraj yang Terarah dan Bermakna. Jurnal Pendidikan Sejarah I. No.4 (88-115).
Mujamil Qomar, (2005). Pesantren dari Transformasi Metodelogi Menuju Demokratisasi Institusi. Jakarta: Erlangga.
Mastuhu, (1994). Dinamika Sistem Pendidikan Pesantren. Jakarta: INIS
Noor, Mahpuddin, (2006). Potret Dunia Pesantren. Bandung : Humaniora
Sadulloh, Uyoh. (2011). Pengantar Filsafat Pendidikan. Bandung : CV Alfabeta.
Aqiel Siraj, Sa’id, (1999). Pesantren Masa Depan. Bandung : Pustaka HidayahSugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung : Alfabeta.
Syukri Zarkasyi, (2005). Gontor dan Pembaharuan Pendidikan Pesantren. Jakarta : Raja Grafindo Persada
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah offers all authors of journal articles allows their research openly available, free access and time restrictions.
All articles published Open Access will be immediately and permanently free for everyone to read and download. Under the CC-BY license, authors retain ownership of the copyright for their article, but authors grant others permission to use the content of publications in HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah in whole or in part provided that the original work is properly cited. Users (redistributors) of HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah are required to cite the original source, including the author's names, HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah as the initial source of publication, year of publication, volume number and DOI (if available).
Download: 223



