PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN THINK PAIR SHARE TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA PADA MATERI PENGETAHUAN DASAR PEMETAAN KELAS X SMA 1 NEGERI SAMBAS
Keywords:
Kata Kunci, Model Think Pair Share, Hasil belajarAbstract
References
Bodiyanto, M.A.K. (2006) Model Pembelajaran dalam Student Contered Leaming (SCL), Malang Universitas Muhammadyah Malang
Mulyatiningsih, E. (2013) Metode Penelitian Terapan Bidang Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2015). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Sundayana, Rostina. (2016) Statistik Penelitian Pendidikan. Bandung Abjad Bandung
Zuldafrial & Lahir, M. (2016). Belajar dan Pembelajaran. Surakarta. Yuma Pustaka
Budiyanto, M. A. (2016). SINTAKS 45 Metode Pembelajaran dalam Student Centered Learning (SCL). Malang: Universitas Muhammmadiyah Mande
daud, F. (2012). Pengaruh Kecerdasan Emosional (EQ) dan Motivasi Belajar terhadap hasil Belajar Biologi Siswa SMA 3 Negeri Kota Palopo. Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran (JPP), 19, 243-255.
Endarto, D. (2009). Geografi 3. Jakarta: Pusat Perbukuan Departemen Pendidikan
Hakim. (2005). Belajar secara efektif. Jakarta: Niaga Swadaya.
Hamalik, O. (2010). Psikologi Belajar Mengajar. Bandung: Alfabeta
Hermawan Budi Santoso, S. (2017). Peningkatan Aktifitan dan Hasil Belajar Dengan Metode Problem Basic Learning (PBL) Pada mata Pelajaran Tune Up Motor Bensin Siswa Kelas XI di SMK Insan Cendikia Turi Sleman Tahun Ajaran 2015/2016. Jurnal Taman Vokasi, 5, 40-42.
Kristin, F. (2016). Analisis Model pembeljaran Discovery Learning dalam Meningkatkan Hasil Belajar siswa SD. Jurnal Pendididikan Dasar Perkhasa, 2,90-98.
Mappeasse, M. Y. (2009). Pengaruh Cara dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar Program Mabble Logic Controller (PLC) Siswa Kelas III Jurusan Listrik SMK Negeri 5 Makasar. Jurnal Medtek, 1, 1-6.
Mulyatiningsih. (2013). Metode Penelitian Terapan Bidang pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Nawawi, H. (2012). Metode Penelitian Bidang Sosial. Yogyakarta: Gadjah Mada University.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge. HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah offers all authors of journal articles allows their research openly available, free access and time restrictions.
All articles published Open Access will be immediately and permanently free for everyone to read and download. Under the CC-BY license, authors retain ownership of the copyright for their article, but authors grant others permission to use the content of publications in HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah in whole or in part provided that the original work is properly cited. Users (redistributors) of HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah are required to cite the original source, including the author's names, HISTORICA DIDAKTIKA: Jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah as the initial source of publication, year of publication, volume number and DOI (if available).
Download: 47



